ח"כ אוחנה לליברמן: טפל כפי שהתחייבת בחייל יהודה הישראלי

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אוחנה לליברמן: טפל כפי שהתחייבת בחייל יהודה הישראלי

    ח"כ אמיר אוחנה הגיש שאילתה דחופה לשר הביטחון אביגדור ליברמן לאור הסכם הפיצויים החריג עם משפחת דוואבשה וקרא לו לקיים את התחייבותו לטיפול במקרה החייל הפצוע יהודה הישראלי

    ח"כ אמיר אוחנה צילום: פייסבוק
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) הגיש שאילתה דחופה לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, בה ציין כי נחשף לאחרונה לכך שמשרד הביטחון יפצה באופן חריג את שכני משפחת דוואבשה ב-500,000 ₪ לפנים משורת הדין ועל כן קיימת אפליה חמורה בהפעלת סמכות חריגה לפיצוי בין אירוע דומא לבין המקרה של החייל יהודה הישראלי. משרד הביטחון כזכור, סירב לספק לחייל שנפצע באורח אנוש במבצע 'צוק איתן' את התנאים הדרושים לשיקומו הכוללים שינויים מבניים אך ורק משום שמתגורר מעבר לקו הירוק.

    בשאילתה שהגיש לשר הביטחון, שאל ח"כ אוחנה: "מדוע המשרד פעל לפנים משורת הדין באירוע שהתרחש בדומא ונמנע מלעשות כך במקרה של החייל הפצוע, יהודה הישראלי?" כמו כן, שאל ח"כ אוחנה "האם תשונה ההחלטה המפלה וימומנו ההוצאות עבור החייל הפצוע?"

    מגיש השאילתה, ח"כ אמיר אוחנה, חבר ועדת החוץ והביטחון, ציין כי: "חובתנו הקדושה לטפל במי שסיכנו חייהם למען שלומנו וביטחוננו ונפצעו. לא יכול להיות שלא מצאו לפצוע פתרון לפנים משורת הדין, כפי שעשו במקרים אחרים. אני קורא לשר הביטחון לקבל החלטה מוסרית וצודקת על אפם וחמתם של היועמ"שים למיניהם, אנחנו הריבון ואנחנו האחראיים – לא הם".

    תשובתו של סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, הבוקר (ד') במליאת הכנסת: "שכני משפחת דוואבשה הגישו בקשה לתשלום לפנים משורת הדין לנפגעים על רקע לאומני. הבקשה הוגשה לוועדה הבין משרדית המיוחדת העוסקת בבקשות תשלום של מי שנפגע מאירוע על רקע לאומני. במקרה המדובר הפיצוי ניתן למגישי הבקשה תוך ויתור על הגשת תביעת נזיקין נגד המדינה ובהתאם לחוות דעת שמאי. אין כל קשר בין שני המקרים". בעניינו של החייל יהודה הישראל הוסיף סגן השר כי: "מסיבות משפטיות (אישור תב"ע לא בתוקף) אי אפשר היה לדון בבקשה של משפחת החייל. אנו מקווים כי חוק ההסדרה שמונח כעת לפתחו של בג"צ יפתור את הבעיה".



    0 תגובות